Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Linda - 6 juli 2013 11:26

Hade tänkt sova länge i dag eftersom det blev en sen natt och det kommer bli ännu en sen kväll idag.

Men det "sket" sig i dubbel bemärkelse :)
Är laktosintollerant och trots att jag är försiktig så fick jag i mig en hygglig dos laktos igår.

Vaknade av ett gigantiskt magknip och inte en katt kvar i sovrummet..(gasutsläpp).

Alla hade flytt ut till gubben som sover på soffan, han sover alltid på soffan, så för en gångs skull vaknade jag ensam i sovrummet. Nöjet blev dock kortvarit då magen vänder sig och det bara var att susa ner på dass.

Fort gick det som fasen så hade ngn kommit i trappan hade jag tacklat ner dom!!!

Men, nu hade jag ju inte tänkt prata om mina bajsvanor utan om mina toapappersvanor, vilka iofs hänger ihop med mina bajsvanor...men men...!!

Funderar på att göra som Fotograf Totten gjorde, skriva till en pappersproducent och förklara mina besvär.

Han fick en årskonsumtion, enl deras mått mätt, av nytt tjusigt extramjukt dasspapper till sin laktosintolleranta bakdel. 

Jag kanske också kan bli sponsrad så jag kan fortsätta äta Milanos underbart goda kebabrullar!!

För det är där problemet ligger...dessa kebabrullar.

Stora, saftiga gjorda på nybakat bröd...*dregglar*...och en massa go sås!!!

Men som det känns nu så är det dags att dra ner på konsumtionen av dom...min mage brinner.

Ser ut som en svullen valross eftersom magen blir så spänd och går runt och luktar som en latrintunna.

Barnen flyr, katterna också och till och med jag vill göra slut med mig själv emellanåt. :)
Hoppas det lugnar ner sig tills ikväll när det är dags för andra varvet på Latitud.

Ikväll ska öltälten inspekteras ordentligt och fadersgestalten i familjen får hämta hem sina ättelägg i lagom tid för moderstanten ska svinga sina lurviga och sova i stan hos en killkompis!!


När jag vaknade idag och vecklade ut Oskarshamns Tidningen så det första jag såg var mig, Kenth och Sandra (ihop med en massa andra människor givetvis, men ändå lite kul).


 

Well, nu är det dags att hoppa i duschen och börja förbereda lunchen. Sen fixa till sig själv lite så man ser nått å när hyfs ut ikväll :)
Ha en toppenlördag Alla söta!! <3
 




Av Linda - 6 juli 2013 03:45

Var på mitt livs första Latitud 57 ikväll...Kenth o jag mötte upp Jansson o Söder o deras lille son Alexander.

Jag hade mina flickor med mig också men dom försvann ju i princip så fort jag öppnat bildörren :)
Såg Smash into Pieces och Eva Dahlgren ikväll och båda var himla bra.

Märks ju att Eva är rutinerad när hon uppträder :)

Hon levererar ju så att till och med någon som jag, som inte är ett fan, faktiskt blir nöjd.


Jag älskar att titta på folk...så som vanligt när jag hamnar i en större folkmassa så stänger jag av omgivningen och ger mig totalt hän åt att stirra...hmmm...inte så jäkla snyggt kanske men jag har riktigt roligt :)

Vill du mig ngt får du gå fram och sparka mig på benet eller hoppa i mitt synfält, för förvänta dig inte att jag ser dig annars  när jag är inne i min "bubbla" :D

Mötte en massa trevligt folk och fick kramas både till höger och vänster....å det är ju alltid mys!!!

Jag gillar att kramas med mina vänner och bekanta :)

Mera kramar till folket så blir dom mindre bittra :D


I morgon kommer Magnus Uggla till stan, det ska blir riktigt skoj att se honom.

Hörde ngt om Agnes också...så jag får väl "offra" mig...Allt går med tillräckligt hög halt rosé i benen.

Tänkte ta med dom flaskorna som ligger i kylen och sen fylla Kenth lite. Han behöver en rejäl helikopterfylla.


Gonatt Folket.

Puss o Kram <3









Ovido - Quiz & Flashcards