Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Sömnlös i Berga!!

Av Linda - 29 juli 2013 03:16

Har en lång sexig blond finne som sällskap i sängen men kan inte riktigt hålla fokus på honom så han får vila en stund tills jag orkar ta tag i honom igen.

Funderar massor istället...på än det ena och än det andra.

Mest det ena...tänker inte gå närmare inpå vad eller vem det är jag funderar på, lägger aldrig ut

vänner, bekanta, potentiella vänner, ovänner osv på bloggen som inte själva sagt att det är okej.

:)

Haft en grejtans helg i allafall.

Fast en SVETTIG helg blev det...usch så äckligt fuktigt.

Har nog gjort av med en halv flaska deo på tre dar.

I Fredags skulle jag och Frk JJ gå på Hamnfestivalen men hennes skalle ville inte vara med så det blev en lugn hemmakväll istället.

I Lördags så klev jag upp hyfsat tidigt, för att vara jag i min värld, och for till stan för en kaffe hos Frk JJ och Herr S innan vi hämtade upp Frk PJ och for på möte i Arena Oskarshamn.

Ska hjälpa till vid matcherna med onlineuppdateringen för hockeyjuniorerna säsongen som kommer.

Det ska bli riktigt skoj...Jag som inte gjort ett vettigt handtag mer än Herr Ts bokföring sista året behöver något att pyssla med.

Hoppas dom blir nöjda och det man ska göra blir bra :)


På Lördagskvällen blev det en sväng till Hamnfestivalen.

Luskade reda på vart äldsta dottern och hennes kompisar var någonstans och hittade dom vid ankaret på Badholmen. Hur i hela friden dom kunde sitta där förstår jag inte. Vi var hos dom i 10 minuter och pratade lite och på den tiden blev jag totalt uppäten av mygg.

Hon är go min stora dotter, skojade med en kompis som jobbar som vakt och sa att: "Nu ska jag gå bort och va lite pinsam så hon får skämmas över sin mor lite!"

När jag kommer bort till henne och hennes kompisar får jag både kramar av henne och pussa på henne ....vilket var fullt nödvändigt eftersom hon sovit borta en natt och jag saknat henne massaor.

Hon skämdes inte, men hennes ena kompis såg lite beklämd ut...haha.

Innan vi satte oss i bilen Herr R o jag så blev det en glass på glassbåten med JJ o S.

"Kocken" i luckan kunde knappt ingen svenska så glassarna beställdes på engelska.

JJ va på fnitterhumör och bröt mer eller mindre ihop av garv är jag beställde "Ice cream balls med nuts on" blev ju inte bättre när jag fånade mig med "Lick the balls with the nuts and the sause on".

Sjösjuk blev hon också...vildsinta vågor på några millimeter rullade ju in och flyttade båten ngn cm i sidleds..haha.

Well, mogen humor har vi INTE men vi har jävligt roligt ihop.

Dock himla synd att Frk JN jobbar hela sommaren så hon inte kan vara med på våra möten. 

Shit, va kaffe hon har att ta igen i höst ;)


Idag rensades stora frysboxen ur på gammal mat. Va bra länge sen jag grävde runt i botten på den.

Hittade korv som gick ut 2010...gisses...

Känns inte alls som så länge sen som frysen avfrostades och rensades sist men det är ju uppenbart att det inte var i går i allafall ;)

När jag var klar så var den fulla frysboxen tom så när som på lite mat på botten typ.

Igår fick man nästan sitta på locket för att det skulle gå igen och idag kan jag gömma minst ett lik där nere :)

Fördelen med en tom frys är att man får åka till Kalmar för att fylla på den!!!

Lilla sonen och Herr R fick hänga med på shoppingrunda som avslutades med kaffe i fiket på City Gross.


Lagom tills vi kommit hem och fått in allt i skåp, frys och lådor så kommer Herr D för att hämta Ned som Denice varit hundvakt åt hela helgen.

Blev en trevlig fikastund med honom innan dom åkte hem.

Han såg lite sliten ut efter en hård helg :D


Hua vad klockan går...borde sova så jag är pigg när jag kommer till läkaren i morgon.

Hoppas så innerligt att hon ska godkänna att jag får börja träna igen.

Jag vill gå på morgonspinningen!!!!!!!!!!

Jag vill komma i mina byxor igen!!!

Eller jäkligt enkelt.....jag vill må bra!!!

Å det gör jag inte just nu...allt döljs lätt bakom en glad fasad. Men under ytan så 

är jag allt annat än glad. Vet att jag har människor som jag kan prata med om mina tankar och funderingar osv men

jag känner inte att jag orkar det just nu. Sväljer hellre, ler, skrattar och biter ihop.


Men men...nu ska jag försöka ta tag i min blonda finne igen :)
Joona Linna..."Sandmannen av Lars Kepler"..superbra och jäkla spännande bok.

Rekommenderar böckerna varmt om man tycker om mordgåtor med en twist.

Även om böckerna är fristående så tycker jag att man ska läsa dom i rätt ordning för en viss röd tråd finns igenom dom ändå :)


Håll tummarna åt mig nu att Läkaren är på gott humör. :)
Puss och Godnatt Allihopa <3






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards