Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Isch så frusen jag varit idag....

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!!

Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra.

Vaknade...inte riktigt så tidigt...fortfarande på samma strååååålande humör.

Klev upp, mötte lilla dottern i köket, bet huvudet av henne så hon fnös, fräste och sen gick in på rummet.

Kom fram till att sängen är nog bästa platsen för mig idag så jag begravde mig en av mina böcker.

Som handlar om en kvinna med mörka tankar och som planerar sitt självmord.

Jahaaaa...hmmm...inte blev jag mycket mer glad av det men timmarna försvann ju i allafall så lilla dottern var nog tacksam att jag hade sysselsättningen och hon kunde röra sig utan en rabiat morsa som dregglade ilsket..hehe


Blev lite lugnare och trevligare i sinne och själ när jag började pyssla med dagens middag.

Slängde ihop en västerbottenspaj med tomater, kräftor, räkor och nybakade frallor.

Pyssla i köket gör mig from som ett lamm.

När jag har mycket i skallen och inte mår så jätteprima så är familjen övergödd och spärrmätt hela tiden.

Då lagas långkok, storkok, hemkok och alla andra jäkla kok :)
Det bakas bullar, bröd, kakor och pajer, ugnen går på högvarv och elmätarens lampa lyser konstant istället för att blinka.


Fixade naglarna ikväll, blev på ännu lite bättre humör, hyrde en jätterolig film och blev på ännu bättre humör.

Kollade Twitter och såg att #Dackarna vann emot Västervik och därmed knep en semiplats och blev på ett strålande humör. :)

I morgon är det #IKO s första hemmamatch för säsongen.

Håller tummar, tår och alla andra knipbara muskler att vi ska få se en vinst i Arenan.

Visserligen bara en träningsmatch men det spelar ingen roll....Har längtat efter att få kolla hockey sen i juni nu så jag nöjer mig och glädjer mig även över en träningsmatch.

Man blir inte så petig om man säger så :D

Upp under taket klättrar vi, vi har vår pelare där vi suttit i två säsonger nu.

Lite kul är det när man varit där några ggr och börjar lägga märke till saker.

Samma människor står oftast på samma ställe.

Man börjar hälsa och prata med folk runt ikring, knyter nya bekantskaper osv...

Hatar vintern men älskar hockeyn...gemenskapen som den ger...Ja, jag gillar att se spelet..GIVETVIS...men i ärlighetens namn så skiter jag i vem Nr26 eller Nr32 är, skiter också i vart Nr 11 bor och vem han har barn med.

Sånt får andra hålla reda på...Jag håller reda på Nisse, Janne o dom andra som jag har kul med på läktaren.

Jag håller reda på vilket lag "mitt" lag möter och jag trillar nästan ner från ståplats när jag blir frustrerad och hetsar upp mig över spelet eller vrålar som en tokdåre av lycka när dom vinner...känns som att det räcker fullt ut för mig :D 


Nu är det sovdags i allafall....och i morgon är det HOCKEYDAGS <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Av Linda - 6 augusti 2013 17:21

Jag älskar värmen!!!! Njuter i fulla drag när det är varmt och ju varmare det är desstå nöjdare är jag. Men fuktig värme har jag svårt för!! Svetten rinner, man är blöt överallt, kladdig, luktar illa...*fnys*...till och med fjärtarna fastnar em...

Ovido - Quiz & Flashcards