Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet.

Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan....

Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt.

Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina förhållande, problem med ungar,  svårt att komma överens osv osv..man vill kväva gubben och skjuta barna typ...

Även jag så jag är inget undantag.

I mitt fall borde det nog inte vara så...haha...vi har inte delat sovrum dom senaste tio åren, han jobbar från 02.00 till 17.30 nästan varje dag utom lördagar för då jobbar han ju "bara" 02.00 till 8.00 i regel, övrig tid ligger han mest och sover eller är ute på gården och "fixar" lite medans jag mest åker runt och umgås med mina vänner och barnen, går på hockey, speedway eller är ute och festar med tjejerna.

Nötningsrisken borde vara minimal?

Kan så tyckas men mordet hänger i luften från bägge håll.

Sen läser jag mina vänners statusar om äktenskapsbekymmer och samboproblem och känner..."PHU, ja ensam e jag ju inte!!"..Detta får mig sen att filosofera lite över miljöpåverkan, humör, bekymmer.

Blir folk mer ilskna när det är varmt ute längre perioder?
Vi gnäller alltid att det är sååå kallt i vårt land men sen när vi haft varmt och gött några veckor så blir folk som bålgetingar.

Byggs ilskan upp parallellt med åsktrycket???

Känner att jag vill nog ha en sabla rejäl åsksmäll nu i såfall...är trött på ilska, frustration, missnöjsamhet.

Lite nördig som jag är så vill jag att mina vänner och min familj ska må bra, vara glada, leva i lyckliga förhållanden och ha det bäst!

Det ÄR faktiskt inte förmycket begärt att önska det tycker jag :)

<3


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards