Alla inlägg under juli 2013

Av Linda - 31 juli 2013 00:03

Började dagen med att köra Herr R till Herr D så han fick hämta sin bil, sen blev det raka spåret in till stan för

en sushilunch med Frk MJ och Erica. 

Jättegod sushi har dom men dom är lite dåliga på att hålla buffén fylld.

Med tanke på hur länge dom haft öppet nu så borde dom ha lite framförhållning och veta vad kunderna gillar och

vad som ska finnas mycket av och så borde dom ha lite bättre koll när det gäller att fylla på.

Lunchen blev väldigt trevlig, som vanligt i det sällskapet.


Efter maten blev det en sväng på Coop Extra...tyckte jag var smart när jag tog en av deras scanrar.

För det första fick jag en apparat som inte gjorde annat än hängde sig och sen när jag väl handlat klart så är väggen med scannerdockan full så jag får stå och vänta på en stackars stressad krake som ska tömma den.

Känner hur blodtrycket börjar trycka uppåt men tänker att jag ska vara lugn och fin, det är sommar och sommarvikarier och alla barn i början osv...

Efter en bra stund så är dockningsstationen tömd och jag får i min apparat och kan dra mitt kort.

Ja, men då får jag väl en jävla avstämning också...."Gå till närmaste bemannade kassa"står det i displayen.

Ser mig omkring och upptäcker att köerna är minst tio meter långa i dom TVÅ ynka kassor som är öppna, var av den ena är en snabbkassa, eller ska vara en snabbkassa. Den kön gick inte fort!!!

Säger till kassörskan i den vanliga kassan: "Ska jag behöva stå i DEN kön????"

"Nä, jag har ringt efter en som kommer och öppnar en annan kassa till dig":säger hon.
Vem kommer???
Jo, den stackars stressade lilla kraken som tömde dockningen innan.

Nu ska han in i en låst kassa, starta upp och köra mina varor. Halvvägs i detta är Frk MJ klar med att både köa, betala och packa sina varor. Hon stod i bautakön utan scanner!!!!

Jag ler ansträngt, tänker fortfarande att jag inte ska gå i taket, andas lugnt o fint och blodtrycket det bara stiger!!!

Efter en bra stund så kommer vi äntligen ut därifrån!!!

Scanningen på Coop i Oskarshamn suger!!!!

Tre ggr har jag använt den och ALLA gångerna har det strulat på ena eller andra viset.

Hädanefter kommer jag antingen använda manuella kassan eller den där jag själv får scanna mina varor i en kassa men aldrig mer scanningapparaten!!!!


Efter Coop blev det en kaffe med bakelse på Café Flanaden för mig och Erica, allt för att blodtrycket skulle få lägga sig lite..hehe.

Maten stod oss till öronen och vi gick därifrån lätt gröna i fejjan.

Åker ner till Lilla Torget, jag ska köpa linsvätska på Wallmans och precis lagom tills jag parkerat så ringer Frk IH och vill ta en kaffe på stan.

Erica suckar djupt!!! NEEEEEEEJ INTE MERA ÄTA NU!!!

Men det blev en slät kopp kaffe på Coffee House.

En stor kaffe och en timmes småprat i en superskön lädersoffa innan vi for till Lidl och handlade sista maten innan vi åkte hem.

Istället för en snabblunch så blev det en heldag på stan för oss.

Jättenajs...fast mättande!!!


Väl hemma så skulle det lagas mat till dom som inte varit med på stan och svullat massa gott!!

Sen blev det storstäd av vardagsrummet och jag fick värsta höstmysfeelingen så jag tände massa värmeljus överallt. Det är ju jätteskönt med värmen ifrån dom när det är så varmt och kladdigt för övrigt...hehe.

Men mysigt var det i allafall.


Nu ska jag kura ihop mig med min tjusiga blonda finne innan det är dags att stänga dom melerade för natten.

God Natt <3




Av Linda - 29 juli 2013 19:50

Fick mitt hårt efterlängtade klartecken idag. Äntligen får jag börja träna lite igen.

Alla värden är på väg upp, järndepåerna är påfyllda så nu ska kroppen bara "lära" sig producera blodceller igen, sa hon den goda doktorn.

Ska på ombesiktning om en månad igen.

Måste lära mig att få in mycket mer persilja, rött kött, blodpudding och leverpastej i min kost.

Jag misströstar inte, vem blir olycklig av en saftig biff??
IIIIIiiinte jag i allafall :)

Läkaren är bra...men samtidigt så har hon lite av den "unga läkarens" arrogans...hon vet bäst och negligerar ens åsikter lite. Idag hade hon en student med sig och var mer bråkig än vanligt.

Men eftersom jag fick min diagnos ungefär samtidigt som hon va färdigpottränad så blev det inte så himla mycket argumentarande ändå :)

Min jäkla trötthet hittar hon ingen orsak till...känns lite olustigt...men fick remiss till både dietist och gynekolog.

Hmmmm...kul kombo!!

Undrar om tanken är att lära mitt underliv att inte äta onyttigt??

Med tanke på hur svältfött det är så borde det inte va några problem..*fnissar lite* 


Lite rastlös ikväll...Putte har skallevärk och vilar, Erica maler i sin telefon på rummet, Denice kollar film på sitt rum, Herr R sover som en död på soffan och jag...ja, jag bara är här!!!

Om jag bott i stan hade jag gått till Kråkan o satt mig o kikat på folk en stund men eftersom man är belägen på landet så blir det väl att sätta sig i köksfönstret å vänta på att få se ett godståg gå förbi...hehe.

 

Rälsen går ju rätt nära kan man ju säga :D


I morgon blir det lunch med Frk MJ, ska bli mysigt för det var ett tag sen nu.

Vi får inte till det så ofta men när vi väl ses har vi väldigt trevligt.

:)
Våldta soffan lite nu då kanske...hyra en film och ligga och trängas med katterna lite :)


Puss Sötnötter <3

Av Linda - 29 juli 2013 12:45

Är så himla fundersam...

Men får nog fortsätta va det tror jag.

Blir nog ingen rätsida på saker å ting här inte....

Från 100 till 0 på ingen tid alls...

Hatar att inte FÖRSTÅ saker och ting, oavsett vad det gäller men framförallt när det gäller mig själv :)
Vill gärna peta, dissekera, mala, söndra, smula och gå igenom så jag förstår ett händelseförlopp.

Får jag göra så och får jag raka svar på mina frågor så är jag lugn å fin sen :)


BTW:

Får man skjuta åsnor??

Färgen sitter i håret nu...svart...ska väl inte va FÖR kaxig...kanske ser ut som en åsna när jag är klar...hehe.


Nervös inför läkarbesöket!!!

Urka...

<3


Av Linda - 29 juli 2013 03:16

Har en lång sexig blond finne som sällskap i sängen men kan inte riktigt hålla fokus på honom så han får vila en stund tills jag orkar ta tag i honom igen.

Funderar massor istället...på än det ena och än det andra.

Mest det ena...tänker inte gå närmare inpå vad eller vem det är jag funderar på, lägger aldrig ut

vänner, bekanta, potentiella vänner, ovänner osv på bloggen som inte själva sagt att det är okej.

:)

Haft en grejtans helg i allafall.

Fast en SVETTIG helg blev det...usch så äckligt fuktigt.

Har nog gjort av med en halv flaska deo på tre dar.

I Fredags skulle jag och Frk JJ gå på Hamnfestivalen men hennes skalle ville inte vara med så det blev en lugn hemmakväll istället.

I Lördags så klev jag upp hyfsat tidigt, för att vara jag i min värld, och for till stan för en kaffe hos Frk JJ och Herr S innan vi hämtade upp Frk PJ och for på möte i Arena Oskarshamn.

Ska hjälpa till vid matcherna med onlineuppdateringen för hockeyjuniorerna säsongen som kommer.

Det ska bli riktigt skoj...Jag som inte gjort ett vettigt handtag mer än Herr Ts bokföring sista året behöver något att pyssla med.

Hoppas dom blir nöjda och det man ska göra blir bra :)


På Lördagskvällen blev det en sväng till Hamnfestivalen.

Luskade reda på vart äldsta dottern och hennes kompisar var någonstans och hittade dom vid ankaret på Badholmen. Hur i hela friden dom kunde sitta där förstår jag inte. Vi var hos dom i 10 minuter och pratade lite och på den tiden blev jag totalt uppäten av mygg.

Hon är go min stora dotter, skojade med en kompis som jobbar som vakt och sa att: "Nu ska jag gå bort och va lite pinsam så hon får skämmas över sin mor lite!"

När jag kommer bort till henne och hennes kompisar får jag både kramar av henne och pussa på henne ....vilket var fullt nödvändigt eftersom hon sovit borta en natt och jag saknat henne massaor.

Hon skämdes inte, men hennes ena kompis såg lite beklämd ut...haha.

Innan vi satte oss i bilen Herr R o jag så blev det en glass på glassbåten med JJ o S.

"Kocken" i luckan kunde knappt ingen svenska så glassarna beställdes på engelska.

JJ va på fnitterhumör och bröt mer eller mindre ihop av garv är jag beställde "Ice cream balls med nuts on" blev ju inte bättre när jag fånade mig med "Lick the balls with the nuts and the sause on".

Sjösjuk blev hon också...vildsinta vågor på några millimeter rullade ju in och flyttade båten ngn cm i sidleds..haha.

Well, mogen humor har vi INTE men vi har jävligt roligt ihop.

Dock himla synd att Frk JN jobbar hela sommaren så hon inte kan vara med på våra möten. 

Shit, va kaffe hon har att ta igen i höst ;)


Idag rensades stora frysboxen ur på gammal mat. Va bra länge sen jag grävde runt i botten på den.

Hittade korv som gick ut 2010...gisses...

Känns inte alls som så länge sen som frysen avfrostades och rensades sist men det är ju uppenbart att det inte var i går i allafall ;)

När jag var klar så var den fulla frysboxen tom så när som på lite mat på botten typ.

Igår fick man nästan sitta på locket för att det skulle gå igen och idag kan jag gömma minst ett lik där nere :)

Fördelen med en tom frys är att man får åka till Kalmar för att fylla på den!!!

Lilla sonen och Herr R fick hänga med på shoppingrunda som avslutades med kaffe i fiket på City Gross.


Lagom tills vi kommit hem och fått in allt i skåp, frys och lådor så kommer Herr D för att hämta Ned som Denice varit hundvakt åt hela helgen.

Blev en trevlig fikastund med honom innan dom åkte hem.

Han såg lite sliten ut efter en hård helg :D


Hua vad klockan går...borde sova så jag är pigg när jag kommer till läkaren i morgon.

Hoppas så innerligt att hon ska godkänna att jag får börja träna igen.

Jag vill gå på morgonspinningen!!!!!!!!!!

Jag vill komma i mina byxor igen!!!

Eller jäkligt enkelt.....jag vill må bra!!!

Å det gör jag inte just nu...allt döljs lätt bakom en glad fasad. Men under ytan så 

är jag allt annat än glad. Vet att jag har människor som jag kan prata med om mina tankar och funderingar osv men

jag känner inte att jag orkar det just nu. Sväljer hellre, ler, skrattar och biter ihop.


Men men...nu ska jag försöka ta tag i min blonda finne igen :)
Joona Linna..."Sandmannen av Lars Kepler"..superbra och jäkla spännande bok.

Rekommenderar böckerna varmt om man tycker om mordgåtor med en twist.

Även om böckerna är fristående så tycker jag att man ska läsa dom i rätt ordning för en viss röd tråd finns igenom dom ändå :)


Håll tummarna åt mig nu att Läkaren är på gott humör. :)
Puss och Godnatt Allihopa <3






Av Linda - 25 juli 2013 01:35

Dagen började lite jävligt, hade en jävla värk i min kropp och musklerna ville inte alls vara med plus att jag inte fick någon sömn under natten....så  jag fick avboka min tid till lab så det blev inte några prover tagna.

Får boka ny tid i morgon bitti ist. Håller tummarna för att jag inte är helt ledbruten efter dagens äventyr.

Sen fick jag skjuta upp min Kalmar resa så shoppingbiten blev inte av.

Men 14.35 kom jag iväg med tåget och en timme senare blev jag upplockad i Kalmar av Kenth och Lena-Maria.


Kenth är en virrhöna när det kommer till att ta sig ifrån A till B, Lena-Maria är precis lika virrig.

Det var väldigt spännande att åka bil ihop med dom bägge!!...*s*

Men efter en del snurrande hittade vi parkering vid Pressbyrån och tog oss till Zorbas för en god bufé innan stegen styrdes emot Fredriksskans IP.

Linnea Henriksson och Gyllene Tider.


Är ingen jättefan av Linnea men hon gjorde ett bra uppträdande och jag kände igen EN låt i allafall. Inte illa pinkat av en trähäst ;)
 

  


När Linnea spelade var det förhållandevis gott om plats framför scenen.

I väntan på Gyllene Tider så blev trycket mycket större där vi stod och ett gäng gapiga medelålderskvinnor

hamnade bakom oss. Bakom kunde dom bara inte stå, dom skulle framför. Ena människan tyckte det var helt

okej att uppföra sig precis som hon kände för, för hon hade minsann ADHD gapade hon om och då kunde man göra som man ville.

Hon hoppade mig på fötterna, knuffades, slog mig i ansiktet när hon skulle klappa händerna, gapade och skrek och var allmänt asjobbig.

Well...man behandlar andra som man själv blir behandlad anser jag så jag började hoppa, trampas, vifta och klappa.

Enda skillnaden var att hon var 30 cm kortare än jag så varje gång jag klappade händerna knockade jag henne i skallen med min ena armbåge. (Jag hade petat på henne, blängt, sagt till henne och försökt hålla emot hennes studsande ett bra tag INNAN jag gav igen)

Först verkade hon inte fatta poängen alls men när hon fick en klockren smäll över örat så glasögonen höll på att flyga åt skogen så verkade människan äntligen fatta piken.

Man bråkar inte med tanter med menshumör!!!

Hon lugnade ner sig och vi kunde ha en trevlig fortsättning på konserten, i allafall jag.

Hon var nog lite öm  :)


              

              

 

På vägen ut till bilen efteråt så mötte jag Herr Andersson som jobbade som ordningsvakt.

Det var himla länge sen jag träffade honom så det blev ett glatt möte för min del.

Förhoppningsvis för honom också ;)


Ut ur Kalmar tog vi oss också...förhållandevis enkelt, trots hönsen i framsätet ;)
Enda missen va att Kenth sulade gasen mattan och tog avfarten emot Malmö!

Han är lite dålig på höger och vänster så när jag säger: "Sväng INTE Lena-maria" Så hörde han inte INTE utan svängde Lena-maria så det visslade och vi var på väg emot Malmö.

Sväng Kenth betyder vänster och sväng Lena-maria betyder då höger...*s*

Blev ett varv i rondellen mågra km söder om Kalmar men sen var vi på rätt spår igen.

Ett roligt gäng blev vi tillsammans i allafall.

L-M pluggade i sina hörselproppar strax innan konserten och pratade ganska tyst.

Både Kenth o jag är lite lomhörda så bitvis stod jag och flinade som ett fån när jag inte hörde vad hon sa och Kenth gav totala "goddag yxskaft"-svar.  Kan tänka mig att om någon sett oss så hade vi bjudit på god underhållning :D

Kontentan av kvällen: God mat, gott sällskap, bra musik, underbar sommarkväll!

Hade inte kunnat bli bättre!!

Så en nöjd "tjej" kryper nu ner i sängen med ett stort leénde på läpparna och med nya fina minnen att förvalta.

Tack Kenth och L-M för en superkväll!!


Ont, Trött och Lycklig!! <3

Puss och Godnatt Allihop!!

Av Linda - 22 juli 2013 22:44

Hann med 2 timmar i min solstol idag innan det var dags att fara ner till stan med Micke för alla hans möten.

Han fick hjälp med pengar och han får sin lägenhet så nästa vecka ska kontraktet skrivas och han får sina nycklar.

Så skönt...en sak mindre att oroa sig över :)

På väg ner emot stan ska jag köra om en lastbil...bilen hostar till och tappar orken å ut kommer ett rökmoln som är sotsvart!!

Jag såg inte lastbilen i backspegeln.

*PAAAANNNIIIIIK*

Jag fick en halvstroke och skällde på alla i bilen utom Liv, svor över ett gäng människor som inte fanns i bilen också och mördade en och annan brutalt i tanken.

Med tanke på att Herr U´s bil stendog på väg till Kalmar i förrgår och ska förpassas till bilhimmelen så får man ju lite lätt ångest över att min ev också ska kasta in handduken och dö nu!! 

Min bil - mitt liv!!!!!!! 

Slänger av Micke, Herr U och Liv vid AF och susar (så gott det går med en bil som hostar som ett rövhål) ut till Herr D i vild panik. Han konstaterar övertryck i servon så den har sprayat ut olja i motorrummet och en dålig tändkabel, därav den haltande gången. Dock förklarar inget av det,  det gigantiska oljemolnet som jag efterlänmnade på väg emot stan :)


När bilen är hjälpligt ihopskruvad igen så är det dags för nästa uppdrag: Jaguarbogsering!! (Trodde vi)

Medans vi väntar på Herr K i stan så klämmer vi varsin mjukglass. Ingen sommar utan mjukglass ifrån Djurparkskiosken!!!! 

Gott som f*n, Micke fick dela sin glass med Liv som smaskade och åt så det stod härliga till.

Sen är det dags att hämta Herr K för att åka och hämta Jaggan.

Micke och Liv roade sig i Temalekparken under tiden och hade lite Far och Dottertid :)

Ut till Stånge, i en bil som ff uppför sig som ett rövhål, far vi och Jaggan sätts igång.

Lite häftigt att en bil som stått i tre år mullrar igång på första försöket och bara är att åka iväg med.

Bromsar och allt funkade klockrent :)

Nu står den i garage hos oss och väntar på ansiktslyftning inför nästa sommar :)

När vi kom hem allihopa så slängde jag ihop en kycklinggryta som blev helt suveränt god.

Ofta är det ju så att det man gör på "en höft" ofta blir bäst..

Använder nästan aldrig recept när jag lagar mat utan smakar mig fram och korrigerar efter hand.

Ännu har ingen dött av min mat i allafall så jag får väl anse mig som hyfsat framgångsrik i köket :D
Roligast är att laga husmanskost...långkok, storkok och rejält käk, baka o greja.

Sylta, safta och göra gelé osv...

Innerst inne är jag en riktig husmor, fast jag vägrar erkänna det ;)


Skulle fikat med Herr H i morgon men han ligger inlagd på sjukan.

Så för första gången på länge har jag en helt ledig dag.

Har absolut INGET att göra och det ska bli så skönt. Med inget menar jag att jag inte måste åka någonstans utan 

bara kan vara hemma och ha det gott!

Herr K kanske kommer iofs för att plocka ur lite saker ur sin Jagga men det stör ju inte mig i min solstol ;)
Han ska dock få en kopp kaffe innan han åker hem. Men känner jag honom rätt så hinkar han gärna i sig kaffet i en solstol bredvid min!

Hoppas verkligen på fint väder så jag kan tvätta ikapp massa tvätt och hänga ute på tork medans jag vändgrillar mig i solen :D

Puss o Kram Alla Goa Sötnötter <3







Bloppis-annons
Av Linda - 22 juli 2013 22:43

Svartvita bonnkattflickor säljes till varaktiga hem.

2 st är 13 veckor gamla och 2 är 10 veckor.

Katterna är rumsrena, tillgivna och avmaskade. 

Riktiga "knorrmaskiner" då dom inte gör annat än spinner så fort man petar på dom :)

Det är lite panik med att hitta hem till dom.


Övrigt, Säljes - Oskarshamn (Kalmar län)
Pris:    30:-
Telefon:    0703994784
 
Av Linda - 21 juli 2013 22:59

Somnade ganska ovaggad när vi kommit hem igår och kommit i ordning för natten.

Redan innan 2 vilket är väldigt ovanligt för mig, var ju väldigt ovanliga omständigheter igår iofs.

Men döm om min förvåning när jag sov i ett sträck till 10.15 i morse.

Jag som i vanliga fall bara sover tre timmar i taget och oftast blir det bara tre timmar per dygn :)
När jag slog upp mina blågrågrönabruna ögon i morse så unnande jag mig lyxen av att ligga kvar under täcket å bara dra mig tills larmet ringde vid 12 och det var dags att fixa till sig så vi hann i tid till fikan med Damir kl13.

Blev en lång och trevlig fika ända till 17 när dom stängde på caféet här i Berga.

Patric orkade följa med på fikan fast han hade ont.

Han är som dom säger inom hockeyn: En riktig krigare :D

Lite blev om nosen när vi kom hem men ändock på benen.

Det är mer än vad många vuxna karlar skulle orkat med utan att pipa!


Efter lite matlagning åkte fulbyxorna på och vi har bara softat runt här hemma.

Hyrde film som jag inte ens orkade titta färdigt på.

Så nu blir det sovdags för tant för i morgon ska Taxi Nielsen ut o fara igen.

Stora sonen har möte på både AF, Soc och FK, så han ska köras runt mellan ställena.

Kenth ska få hjälp att flytta sin bil också så den kommer bort ifrån Stångehamn och upp i ett garage här på gården :)
I övrigt är veckan ganska lugn...Tisdag är det bara en kaffe med Henke planerad, Onsdag är det Gyllene Tider i Kalmar ihop med Kenth, Torsdag o Fredag o Lördag är det Hamnfestivalen ihop med Jeanette o Jocke, Plus en inplanerad fika på Lördag i ishallen. Klämmer in en hundvakt Fre-sön också...men det fixar Fisen så det behöver jag inte bekymmra mig om :)

Sett ur detta perspektivet så är kommande veckan väldigt lugn, för att vara jag!!!

Puss o Kram o Sov Sött <3



Ovido - Quiz & Flashcards