Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Linda - 15 juli 2013 23:08

Rök ihop med dottern så infernaliskt igår em.

Hon gormade och jag gormade och så slutade det med att hon hävde ur sig ngt mycket fult.

Det tog...hårt.

Pratade inte med varann på hela kvällen igår och idag var hon iväg på jobbet så då blev det inget sagt heller.

När hon kommer hem så kommer hon och kramar mig och ber om ursäkt för det hon sa.

Hon tjöt, jag tjöt...tja...en jäkla tjutfest helt enkelt.


Men, jag blir stolt över henne att hon kom för att be om ursäkt.

Många vuxna som inte ens fixar det.

Så något rätt har vi väl gjort när vi fostrat våra barn i allafall :)


Ikväll går jag migsjälv på nerverna, så jäkla chokladsugen och så har jag tre mil till 7eleven i stan!!!

Arrrrrrrrrrghhhhhhhh....ibland är det inte bra att bo på landet!!!

Eller det beror ju på hur man ser det iofs....Bra för att det är svårt att få tag på godis efter 20.00 och 

dåligt av samma anledning ;)
Allllllllldrig blir vi kvinnor nöjda!!!!




Av Linda - 15 juli 2013 15:55

Kålpuddingen står klar i ugnen, blev några minipannbiffar av färsen som inte behövdes till puddingen, potatisen är klar och såsen också, kaffet klart i termosbryggaren....bara gubbe och 3 barn som fattas :)

Klockan går så saaaaaakta när man själv för en gångs skull ligger lite före.

Denice trampar runt som en pinkenödig pudel och väntar på att få sätta tänderna i maten.

Hon älskar sås, skulle lätt kunna äta brunsås ur djup tallrik med ett par potatis i bara.'

Känns som ett gott betyg att maten man mixtrar ihop är god. Eller i allafall såsen i hennes tycke :)


Det luktar prutt i hela kåken och det lär ju inte bli bättre framåt kvällen när alla

gasar loss :D
Det kommer behövas sättas en skylt med en stor döskalle på dörren och texten:

"Warning!! Biological Hazard!!" 

Så om det är någon som ser ett svampmoln över Berga, var bara lugn.

Det är Fam Rosendahl/Nielsen som ätit kålpudding!!!



Av Linda - 15 juli 2013 02:45

Har mörkläggningsrullgardin i sovrummet och det är toppen för det mesta.

Sovrummet blir svart även mitt på dagen.

Vaknade vid 11 i "morse" och högg telefon för att kolla facebook, eller som en väninna till mig så piffigt kallar sidan:"Snokboken".

Glatt smäller jag upp en status om att det är dags att kliva upp för att åka till stranden med familjen och Ida m familj.

Jo, tjena, jag kunde ju dragit upp rullgardinen först för döm om min förvåning när jag upptäckte hur jäkla grått det var ute.

Någon stranddag blev det då rakt inte men en skön dag med lite städ och plock innan vi tog fikat här hemma istället ihop med Fam Karlsson/Hallberg :)


Hoppas på bättre lycka om några timmar så jag kan exponera mina kurvor i solstolen.

För brun vill man ju faktiskt vara på sommaren, eller i allafall jag :)


*Poff* <3


Ovido - Quiz & Flashcards