Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Sommarkväll, God mat, Goda vänner och Gyllene Tider!!

Av Linda - 25 juli 2013 01:35

Dagen började lite jävligt, hade en jävla värk i min kropp och musklerna ville inte alls vara med plus att jag inte fick någon sömn under natten....så  jag fick avboka min tid till lab så det blev inte några prover tagna.

Får boka ny tid i morgon bitti ist. Håller tummarna för att jag inte är helt ledbruten efter dagens äventyr.

Sen fick jag skjuta upp min Kalmar resa så shoppingbiten blev inte av.

Men 14.35 kom jag iväg med tåget och en timme senare blev jag upplockad i Kalmar av Kenth och Lena-Maria.


Kenth är en virrhöna när det kommer till att ta sig ifrån A till B, Lena-Maria är precis lika virrig.

Det var väldigt spännande att åka bil ihop med dom bägge!!...*s*

Men efter en del snurrande hittade vi parkering vid Pressbyrån och tog oss till Zorbas för en god bufé innan stegen styrdes emot Fredriksskans IP.

Linnea Henriksson och Gyllene Tider.


Är ingen jättefan av Linnea men hon gjorde ett bra uppträdande och jag kände igen EN låt i allafall. Inte illa pinkat av en trähäst ;)
 

  


När Linnea spelade var det förhållandevis gott om plats framför scenen.

I väntan på Gyllene Tider så blev trycket mycket större där vi stod och ett gäng gapiga medelålderskvinnor

hamnade bakom oss. Bakom kunde dom bara inte stå, dom skulle framför. Ena människan tyckte det var helt

okej att uppföra sig precis som hon kände för, för hon hade minsann ADHD gapade hon om och då kunde man göra som man ville.

Hon hoppade mig på fötterna, knuffades, slog mig i ansiktet när hon skulle klappa händerna, gapade och skrek och var allmänt asjobbig.

Well...man behandlar andra som man själv blir behandlad anser jag så jag började hoppa, trampas, vifta och klappa.

Enda skillnaden var att hon var 30 cm kortare än jag så varje gång jag klappade händerna knockade jag henne i skallen med min ena armbåge. (Jag hade petat på henne, blängt, sagt till henne och försökt hålla emot hennes studsande ett bra tag INNAN jag gav igen)

Först verkade hon inte fatta poängen alls men när hon fick en klockren smäll över örat så glasögonen höll på att flyga åt skogen så verkade människan äntligen fatta piken.

Man bråkar inte med tanter med menshumör!!!

Hon lugnade ner sig och vi kunde ha en trevlig fortsättning på konserten, i allafall jag.

Hon var nog lite öm  :)


              

              

 

På vägen ut till bilen efteråt så mötte jag Herr Andersson som jobbade som ordningsvakt.

Det var himla länge sen jag träffade honom så det blev ett glatt möte för min del.

Förhoppningsvis för honom också ;)


Ut ur Kalmar tog vi oss också...förhållandevis enkelt, trots hönsen i framsätet ;)
Enda missen va att Kenth sulade gasen mattan och tog avfarten emot Malmö!

Han är lite dålig på höger och vänster så när jag säger: "Sväng INTE Lena-maria" Så hörde han inte INTE utan svängde Lena-maria så det visslade och vi var på väg emot Malmö.

Sväng Kenth betyder vänster och sväng Lena-maria betyder då höger...*s*

Blev ett varv i rondellen mågra km söder om Kalmar men sen var vi på rätt spår igen.

Ett roligt gäng blev vi tillsammans i allafall.

L-M pluggade i sina hörselproppar strax innan konserten och pratade ganska tyst.

Både Kenth o jag är lite lomhörda så bitvis stod jag och flinade som ett fån när jag inte hörde vad hon sa och Kenth gav totala "goddag yxskaft"-svar.  Kan tänka mig att om någon sett oss så hade vi bjudit på god underhållning :D

Kontentan av kvällen: God mat, gott sällskap, bra musik, underbar sommarkväll!

Hade inte kunnat bli bättre!!

Så en nöjd "tjej" kryper nu ner i sängen med ett stort leénde på läpparna och med nya fina minnen att förvalta.

Tack Kenth och L-M för en superkväll!!


Ont, Trött och Lycklig!! <3

Puss och Godnatt Allihop!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards