Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Rökmoln, Mjukglass, Jaguarer

Av Linda - 22 juli 2013 22:44

Hann med 2 timmar i min solstol idag innan det var dags att fara ner till stan med Micke för alla hans möten.

Han fick hjälp med pengar och han får sin lägenhet så nästa vecka ska kontraktet skrivas och han får sina nycklar.

Så skönt...en sak mindre att oroa sig över :)

På väg ner emot stan ska jag köra om en lastbil...bilen hostar till och tappar orken å ut kommer ett rökmoln som är sotsvart!!

Jag såg inte lastbilen i backspegeln.

*PAAAANNNIIIIIK*

Jag fick en halvstroke och skällde på alla i bilen utom Liv, svor över ett gäng människor som inte fanns i bilen också och mördade en och annan brutalt i tanken.

Med tanke på att Herr U´s bil stendog på väg till Kalmar i förrgår och ska förpassas till bilhimmelen så får man ju lite lätt ångest över att min ev också ska kasta in handduken och dö nu!! 

Min bil - mitt liv!!!!!!! 

Slänger av Micke, Herr U och Liv vid AF och susar (så gott det går med en bil som hostar som ett rövhål) ut till Herr D i vild panik. Han konstaterar övertryck i servon så den har sprayat ut olja i motorrummet och en dålig tändkabel, därav den haltande gången. Dock förklarar inget av det,  det gigantiska oljemolnet som jag efterlänmnade på väg emot stan :)


När bilen är hjälpligt ihopskruvad igen så är det dags för nästa uppdrag: Jaguarbogsering!! (Trodde vi)

Medans vi väntar på Herr K i stan så klämmer vi varsin mjukglass. Ingen sommar utan mjukglass ifrån Djurparkskiosken!!!! 

Gott som f*n, Micke fick dela sin glass med Liv som smaskade och åt så det stod härliga till.

Sen är det dags att hämta Herr K för att åka och hämta Jaggan.

Micke och Liv roade sig i Temalekparken under tiden och hade lite Far och Dottertid :)

Ut till Stånge, i en bil som ff uppför sig som ett rövhål, far vi och Jaggan sätts igång.

Lite häftigt att en bil som stått i tre år mullrar igång på första försöket och bara är att åka iväg med.

Bromsar och allt funkade klockrent :)

Nu står den i garage hos oss och väntar på ansiktslyftning inför nästa sommar :)

När vi kom hem allihopa så slängde jag ihop en kycklinggryta som blev helt suveränt god.

Ofta är det ju så att det man gör på "en höft" ofta blir bäst..

Använder nästan aldrig recept när jag lagar mat utan smakar mig fram och korrigerar efter hand.

Ännu har ingen dött av min mat i allafall så jag får väl anse mig som hyfsat framgångsrik i köket :D
Roligast är att laga husmanskost...långkok, storkok och rejält käk, baka o greja.

Sylta, safta och göra gelé osv...

Innerst inne är jag en riktig husmor, fast jag vägrar erkänna det ;)


Skulle fikat med Herr H i morgon men han ligger inlagd på sjukan.

Så för första gången på länge har jag en helt ledig dag.

Har absolut INGET att göra och det ska bli så skönt. Med inget menar jag att jag inte måste åka någonstans utan 

bara kan vara hemma och ha det gott!

Herr K kanske kommer iofs för att plocka ur lite saker ur sin Jagga men det stör ju inte mig i min solstol ;)
Han ska dock få en kopp kaffe innan han åker hem. Men känner jag honom rätt så hinkar han gärna i sig kaffet i en solstol bredvid min!

Hoppas verkligen på fint väder så jag kan tvätta ikapp massa tvätt och hänga ute på tork medans jag vändgrillar mig i solen :D

Puss o Kram Alla Goa Sötnötter <3







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards