Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Glad Tant!!

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!!

Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss.

Ååååå va kul det va!! 

Lite skum känsla dock, vi hade sittplats...första gången i min hockeyhistoria som det blev sittplats.

Hade väldigt svårt att sitta stilla periodvis då det var spännande på isen.

Ser inte så moget ut att studsa i stolen när man är 40 så när frustrationen över att behöva sitta stilla blev för stor så passade jag på att plåga Herr EF lite. Han satt så passligt på raden nedanför med öronen ståendes ut emot sidorna.

Som bäddat för öronfips ju...och som exsvärmor så anser ju jag att man har vissa privilegier...där ibland ingår småtortyr!

Han tyckte att vi var mycket jobbiga ett tag...eller mest jag i allafall...dom andra fipsade inte lika mycket och vågade inte ta i heller för den delen ;)

Lyckan var stor när IKO vann emot Rögle med 4-3. Dackarna vinst igår och semiplats och IKO vinst idag på träningsmatch....GLAD TANT!!!!


Efter matchen blev det en sväng på MAXI innan Alle hämtades hos Farmor och Frk JJ med båda barnen kördes hem.

Hann med en vända runt Donken också och fick äran att vara lite pinsam...haha.

Frk JJ skrattade så hon nästan kissade på mitt skinnsäte medans Frk AH mest ville, tror jag, slå ihjäl mig med en sko ;)

Kul hade vi i allafall :D

Landat hemma för en stund sen, slängt ihop en fond som står och reducerar ner på spisen nu.

Luktar så himla gott!!

Längtar tills morgondagens skaldjurssoppa ska serveras.

Blir att åka ner till stan och köpa lite färska skaldjur i morgon och lite fisk...Pilgrimsmusslor, blåmusslor, räkor, kräftor, lax och ngn god vit fisk...*dregglar*


Well, nu går det inte att sitta här....Köksgolvet ska moppas och bokhyllorna på mellanplanet dammas, diskmaskinen ville visst ha en dejt också så det är väl bäst att han får det då :)

God Natt alla Rara Rotfrukter!! <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Av Linda - 6 augusti 2013 17:21

Jag älskar värmen!!!! Njuter i fulla drag när det är varmt och ju varmare det är desstå nöjdare är jag. Men fuktig värme har jag svårt för!! Svetten rinner, man är blöt överallt, kladdig, luktar illa...*fnys*...till och med fjärtarna fastnar em...

Ovido - Quiz & Flashcards