Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Linda - 17 juli 2013 19:43

Haft förmånen att spendera dagen med några av dom goaste människorna jag känner.

Hämtade upp Ida kvart över åtta i morse och susade ner till MAXI för shopping.

-Går du in och handlar åt mig, du är ju lite snabbare än jag??!!, säger Ida.

Sagt och gjort, jag hugger plånboken, springer in och nappar åt mig det vi ska ha och går till kassan.

Skulle vara smidig och betala med mynt tänkte jag så jag fick en lite lättare plånbok.

Trött som jag var så tänker jag inte på att myntfacket är öppet när jag ska öppna stora facket för att få fram mitt icakort. Ut rasar mynten över hela golvet och jag känner för att sjunka genom ett hål!

Det kom inget hål till min räddning men däremot två snälla män som kröp runt där och plockade upp

dom ca 100 riksdaler jag hade hade i mest enkronor!

Kassörskan hade nog en ungefär lika dålig morgon som jag så hon såg ut att vilja mörda mig.

Fast, hade jag haft sådan frisyr som hon hade jag också velat mörda folk!! ;)

Väl ifrån Maxi åkte vi till MrD, fick min bil fixad med både hjulinställning och nya däck.

Hade en väldigt trevlig förmiddag i hans sällskap.


När min bil var klar så körde vi Ronny,  som lämnade sin bil , in till stan innan vi for ut till Frk Jansson för en kaffestund dit vi lurade med oss Frida också. :D
Snäckan var på gott humör när vi åkte, det behövde hon!!!


I morgon blir också en lång dag.

Hämta upp Ida halv 10, åka och göra upp räkningen med Herr D, puttra iväg till västervik där det blir gipsborttagning hos Dr Dreamy, susa hem så fort det går för att möta Frk Jansson halv sex , vara på Saga bion kl 18 och hämta våra biljetter till "World War Z". :)

Härligt!!!

Som Frida säger: Vilken energi ni ungdomar har!!...Sagt av en som är 25 om oss som är 40+ :P


Nu ska jag dyka i min bok och lösa lite mord.

Trött som en brunstig gnu på savannen ikväll :)

Nattinatti alla gosiga softmoppar <3


Ovido - Quiz & Flashcards