Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Laktosintollerans, Kebabrullsnoja, Dasspapper...

Av Linda - 6 juli 2013 11:26

Hade tänkt sova länge i dag eftersom det blev en sen natt och det kommer bli ännu en sen kväll idag.

Men det "sket" sig i dubbel bemärkelse :)
Är laktosintollerant och trots att jag är försiktig så fick jag i mig en hygglig dos laktos igår.

Vaknade av ett gigantiskt magknip och inte en katt kvar i sovrummet..(gasutsläpp).

Alla hade flytt ut till gubben som sover på soffan, han sover alltid på soffan, så för en gångs skull vaknade jag ensam i sovrummet. Nöjet blev dock kortvarit då magen vänder sig och det bara var att susa ner på dass.

Fort gick det som fasen så hade ngn kommit i trappan hade jag tacklat ner dom!!!

Men, nu hade jag ju inte tänkt prata om mina bajsvanor utan om mina toapappersvanor, vilka iofs hänger ihop med mina bajsvanor...men men...!!

Funderar på att göra som Fotograf Totten gjorde, skriva till en pappersproducent och förklara mina besvär.

Han fick en årskonsumtion, enl deras mått mätt, av nytt tjusigt extramjukt dasspapper till sin laktosintolleranta bakdel. 

Jag kanske också kan bli sponsrad så jag kan fortsätta äta Milanos underbart goda kebabrullar!!

För det är där problemet ligger...dessa kebabrullar.

Stora, saftiga gjorda på nybakat bröd...*dregglar*...och en massa go sås!!!

Men som det känns nu så är det dags att dra ner på konsumtionen av dom...min mage brinner.

Ser ut som en svullen valross eftersom magen blir så spänd och går runt och luktar som en latrintunna.

Barnen flyr, katterna också och till och med jag vill göra slut med mig själv emellanåt. :)
Hoppas det lugnar ner sig tills ikväll när det är dags för andra varvet på Latitud.

Ikväll ska öltälten inspekteras ordentligt och fadersgestalten i familjen får hämta hem sina ättelägg i lagom tid för moderstanten ska svinga sina lurviga och sova i stan hos en killkompis!!


När jag vaknade idag och vecklade ut Oskarshamns Tidningen så det första jag såg var mig, Kenth och Sandra (ihop med en massa andra människor givetvis, men ändå lite kul).


 

Well, nu är det dags att hoppa i duschen och börja förbereda lunchen. Sen fixa till sig själv lite så man ser nått å när hyfs ut ikväll :)
Ha en toppenlördag Alla söta!! <3
 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards