Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Mandarinen, Väsanade Vampyrtanter och Gigantiska Glassar <3

Av Linda - 13 juli 2013 21:34

Mitt nya supermysiga jag fortsätter med rosa jäkla inlägg!

Måste varit något superpiller jag fick i ölen förra lördagen för maken till mysighet har jag inte känt på länge, kanske inte enbart nackdelar att bli drogad på stan ;)...*galghumor*

MEEEEEEEN....nu till saken....Vaknade åter igen GLAD, shit jag undrar hur länge detta kommer hålla i sig, crawlar mig ur sängen med ett stön.

Träningsvärk i hela häcken!!

Jobbigt att hoppa i och ur solsängen som en kobent kamel.

Ringer Jansson och bestämmer date med henne, Jocke och Alle.

Glass på Glasscafé Mandarinen blir det klockan 13.

Tant Vampyr väser över solen och alla dess förbannelser medans jag njuter i fulla drag och för min del fick det gärna vara ett par grader varmare också.

Ju mindre kläder jag behöver ha på mig desstå lyckligare är jag!!....#Nakenfis, jatack!!!


Jag beställer ett bägarrån med 2 kulor mangopassion och en kula himmelskröra. 

Får den största jäkla glass jag sett på länge...6 kulor mango och 3 med himmelskröra,

och det va inga små kulor heller.

En tredjedel orkade jag äta upp!!

Jansson fick en normalstor mjukglassbägare men Jocke fick som jag...en gigantisk skapelse :)
Glassen han kom ut med va nog 35 cm från toppen på grädden till slutet på våfflan.

Enligt menyn räknades den som tre kulor med LITE grädde!!!

   

På bilden har Jocke ätit på glassen en stund      

Vi satt där i solen både länge och väl och hade det allmänt mysigt, pratade om både ditt och datt och timmarna

bara rann iväg  :)
Efter glassen blev det matshopping på MAXI.

När vi går där inne så påtalar jag att Tant Vampyr fått lite färg på armarna. Då kläcker hon mycket indigerat ur sig: "-Den där jälva solen alltså!! Jag ger mig fan på att jag bränt mig i pannan också till råga på allt!!!!"

Hon fick väldigt rolig min när jag påpekade att hon suttit med ryggen i solen hela dan...haha.

Oavsett vilken hårfärg man har i grunden så är det sånt som benäms som "Blont moment".

Jag har ofta sådana så jag blir lite glad när mina vänner också har dom ;)


Kvart i sex ikväll fick BP börja rulla hemåt emot landet igen.

Ställde mig vid spisen när jag kom hem och slängde ihop lite tagliatelle, flinta och en sås gjord på grädde/creme fraiche och brieost och kryddor.

Såsen var en chansning som jag gått och funderat på ett tag och den blev faktiskt väldigt god!!

När jag står i köket och slabbar bland mina grytor så dånar musiken, jag sjunger falskt och så dansar jag som om det vore värsta lördagkvällen på Åströms bar!!

Då blir maten bäst ;)


Men, nu blir det nog lite tv-spel för den här tanten.

Gäller ju att ligga i och träna eftersom en bekant va så malligt kaxig för ett tag sen.

Ska whoooooppa hans lilla rumpa om tillfälle ges ;)

För Tanter kan!!!!

Love, Peace och Gröna Ärtor Allihopa <3





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards