Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Bensinpumpar, tidig morgon och bokföring...

Av Linda - 12 juli 2013 00:50

Blev väckt kl 4.55 i morse av dottern som meddelar att faderslivet har kört sönder sin bil så modersbitchen måste

välta ur sängen för att åka och "rädda" honom.

Först fattar jag inte vad hon pratar om eller vad det är jag ska göra men efter en liten stund så 

kommer insikten i att jag måste lämna den surt förvärvade sängvärmen för att åka 3 mil till stan för att bogsera en havererad bil!

Ja det var ju inte mycket att muttra om, fast jag muttrade en hel jävla massa, det var ju bara att dra på sig en tröja över pyjamasen, hoppa i foppatofflorna och åka.

Drar bilen till RMD och sen far vi raka vägen hem igen.

Jag SKA sova!!!!...Sure, Shit Sherlock typ...det går ju banne mig inte.

Klockan hann att passera tio med marginal innan jag äntligen kan somna igen :)
Skulle varit halv 12 hos Patric för att fixa med pappren men fick skjuta upp det till kvällen eftersom 

min älskade bil blev utlånad som målarbil :)


När min lilla gullhöna äntligen blev hemlämnad så for jag till stan för att bokföra lite, det gick ju hyfs...vi börjar få till en minimal rutin på det nu ;)
Efter "jobbet" blev det kaffe och allmänt trevligt umgänge med MrE för första gången på ett bra tag.

Jag måste säga att jag älskar mina killkompisar...så himla enkla och bekymmersfria att umgås med.


I morgon kväll så är det dags för mer bokföring eftersom Patric jobbar hela dan.

Förhoppningsvis så blir det lite solsken i morgon så det går att ligga ute i solstolen och njuta.

Som det verkar just nu så är det Denice, Kim o Liv o jag hemma i morgon...

Kanske kan vi packa in oss i bilen för att våldgästa Ida en sväng...

Det pratades om glass med Jansson också...får väl se vad som blir av och inte :D

Puss på planeten allihopa <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards