Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Berga, Kalmar,Oskarshamn, Berga, Oskarshamn, Berga

Av Linda - 27 juni 2013 23:44

Var med dottern hos sjukgymnasten idag. Hon fick prova ut en TENS-apparat för att se om den har ngn effekt på hennes konstanta magsmärtor.

En rolig apparat...tycker jag...hon tycker nog inte det lika mycket iallafall.

På ovanligt gott humör så börjar jag dansa i förarsätet när det kommer en bra låt.

Hojtar glatt: "-Så här kan minsann inte du göra med den apparaten på dig!".

För att överbevisa mig så börjar hon rocka loss i passagerarsätet, resultatet blir att två elektrodplattor kommer i kontakt med varann och det blev en jävla skjuts på spänningen.

Ungen blev rak som en planka och brölar som en älg i sätet..
Muskeln fram på ena låret blev stenhård och drog ihop sig som en boll.

Jag skrattar så jag gråter och hon...tja...hon skrattar inte!!!

Ännu roligare blir det när hon ska flytta ena plattan, glömmer stänga av apparaten, får ström i fingret och brölar ännu mera. Hade jag vetat hur kul jag skulle få när hon fick en sån här så hade jag köpt henne en för länge sen!!!!


Efter diverse småärenden så åker vi upp emot Oskarshamn för att fira Kenths mamma Anithas 75års kalas.

Fick en riktigt god smörgåstårta och en traditionell och vansinnigt god jordgubbstårta.
Jag gillar att kramas (när jag har lust, en dålig dag så blir jag som en planka), kramar gärna mina vänner.

Kenths pappa är så ursöt när man kramar honom...80 bast och han fnissar, pyser o myser...blir rart generad...hehe.


Efter kalaset så kör vi hem. Hinner hem och precis få på mig fulbyxorna och sunklinnet så ringer telefonen.

Ida är på Räkbåten med jobbet och undrar om jag har lust att hämta henne.

Självklart!!!

Ut i bilen igen och emot Oskarshamn...igen...

Hämtar upp henne vid kajen och åker till Solariet på Hamngatan.

Ska parkera min högerstyrda volvo på vänstersidan av gatan. Puckot som står i rutan framför har ställt sig så både kofångare och dragkrok är i "min" ruta. 

Gör ett försök att komma in men får inse att näää....det gåååår inte.

#skämspåse #nedelag 
Hittar en annan ruta och ställer bilen där.....

Lämnar Ida ensam i EXAKT 23 minuter och vad gör hon??
Hon hittar en dansk bög som pratar engelska så det bara skvätter om det och som vill ha med oss in på Åströms för att göra honom sällskap att dricka öl...haha.

Trevlig Prick förvisso men jag luktade som en ostfabrik och såg ut som en trafikolycka så jag va INTE pepp.


Nu är det dags att sova igen...

I morgon är det dags att bränna av en hel jädra massa mil igen.

Till Bockara för att låna Idas bil som är lite snålare än min, sen till Mönsterås för att hämta Kim och Liv, sen Kalmar för att lämna av Kim och Micke så dom kan handla, vidare till Öland för att lämna av Erica hos Johanna på Saxnäs, upp till Oskarshamn så Liv och jag kan ha lekdejt med Jeanette och Alleballe.

Sen får farfar hämta upp Liv så jag kan ha lekdejt med Kenth på tivolit en stund :D

Lämna bilen hos Ida och hämta min och sen, sen äntligen får jag åka hem och storkna i soffan :D

På Lördag morgon så ska jag sova...förbannad vare den som vågar väcka mig! ;)


Godnatt Alla Håriga Huliganer <3




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards