Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Linda - 28 juni 2013 23:50

Ännu en tidig dag..fattar inte varför folk är så lyriska över detta med att kliva upp tidigt!
Kvällarna och nätterna är ju bäst!!! På sommaren en kaffe på en uteservering, en cider i brassestolen i trädgården, en långsam promenix längs hamnpiren ihop med ngn som uppskattar både tystnad och småprat, sitta på en klippa och filosofera över allt och inget på samma gång.
På vintern massa tända ljus, en bra bok, en brasa, katten i knät, film, god mat. INGET av detta är mysigt kl tre på em eller kl 9 på morgonen så VAD är så jäkla fantastiskt med morgnar??????
Näe, tacka vet jag kvällar och nätter. Den inneboende lilla vampyren i mig trivs bäst då :)
Men nu snurrar ju jorden inte runt min axel, tyvärr, så det är ju bara att anpassa sig och gilla läget :)
Så dagen började tidigt med att Micke kom hit, Idas bil hämtades i Bockara, Kim o Liv plockades upp i Mönsterås, Kim o Micke släpptes av i Kalmar, Erica dumpades på Öland, Liv o jag åkte till Oskarshamn och tog en kaffe med Conny o Mallan och Kenth på Flanaden, Idas bil lämnades i Bockara o sen åkte vi hem. Huset är städat, grillmaten förberedd så nu landar en trött tant i soffan :)

Liv har antagligen en otrolig överlevnadsinstinkt och självbevarelsedrift, tog väl typ tre minuter av min skönsång innan barnet sov som en liten stock...tror att hon tänkte: "-Shit, kärringen är tossig, bäst jag sover!!!!!".

Ja, kärringen är nog lite tossig men det ÄR ju sommar!!! Alla blir väl lite tossiga då!!! ;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards