Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Linda - 26 juni 2013 19:46

Haft en dag som började med en rivstart kl 07.00

Läkarbesök 8.20, regnet öste ner och kavajen låg kvar i bilen från kvällen innan...yaaaay.

Äntligen fick jag reda på varför jag är så sjukt trött i allafall....blodvärdet låg på 2 och man ska ligga på minst 10.

Så på måndag blir det järndropp, ska ta det två måndagar på rad nu, sen blir det att vila några dagar extra innan

jag kör igång med gymmet igen.

Som jag har saknat mina spinningpass :D

Kommer bli kämpigt att börja om från början igen konditionsmässigt men vad tusan gör det?
Vikten kommer minska igen, byxorna bli lösare, håret sitta fast och jag slipper låta som en gravid elefant bara för att jag går upp för en trappa OCH jag kommer slippa krampen i kroppen!!!!

 

Efter VC hämtades Ida med barnen upp i Bockara. Fixade en dagislämning, den första på sisådäringa 10 år...hehe.
Fast, jag tror barnen överlevde utan större men trots att jag var lite ringrostig.

Personalen på stället var ju en historia för sig...så jävla oengagerade.  Alla stirrade på mig när jag kom, en åt frukt, en satt med fötterna uppslängda på en stol och en annan pratade i sin mobil och INGEN av dom tog någon notis om mig förens jag harklade mig högt och frågade om ingen ville ta emot barnen för jag var tvungen att åka.

KANSKE dags för personalen på det bygget att byta jobb!!!!

 

Efter det så hann vi med en sväng på MAXI, en kaffe hos Frida, en sväng till Idas jobb, en kaffe på Flanaden och sen tuttekasseshopping med Frida :)

Alla vi tjejer hittade riktigt fina bh:ar på rean. Fast rea är ju rea och rea är ALLTID en dyr historia.

Hittade 3 par brallor och 4 toppar också...plus 3 bh:ar och trosor....Det sa *POFF* och sen var kontot bra mycket lättare... :)
Men det var nödvändiga inköp, vet inte när jag unnade mig lite kläder senast.

Ida som skuttar fram på sina kryckor var så trött på vägen hem att hon såg hålögd ut...haha...stackarn.
Jag kanske skulle börja använda mina igen, verkar ju ge en jävla motion och kondition!!!

Ikväll blir det en tidigt kväll.

I morgon ska Denice till sjukgymnasten i Kalmar och får sin TENS-apparat. Hoppas den kommer hjälpa henne :)
Ska hinna med att köpa spännband innan för på Lördag ska den vedeldade badtunnan spännas fast på släpet och fraktas hem....jäklar i havet vad jag ska bada hädanefter!!!!!!!
Finns få saker som är så sköna som att plumsa ner i hett vatten utomhus med något iskallt, alkoholhaltigt att dricka. Så om ett år kommer jag se ut som ett russin , ha skrumplever och grav alkoholism. 
Jag kommer också att ha Bergas högsta vattenräkning, inga möbler (kaminen kräver ju ved) och inga vänner (för vem vill umgås i en tunna jämt?) ;)

 

Nattinatti Alla Söta och Glada Grodor!! <3

 

 

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards