Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Hörselskador och Latitudbiljetter!

Av Linda - 25 juni 2013 22:50

Min veckoplanering sprack ju fett men va tusan gör väl det.

"Gör om, gör rätt": säger ju Arga Snickaren så det är väl bara att lyssna på det då och göra om och göra rätt :)

Planera om och få ihop det!!


Fast idag så höll planerna fint. Spenderade dagen med många olika vänner. Kortare och längre stunder.

Ida plockades upp i god tid, jag hann att handla innan vi åkte till Jansson.

Stackars Denice hamnade mitt i en grupp tossiga kärringar som pratade allt från snusk till begravningar typ.

Jocke tog sonen och smet efter en stund, antar att den ngt råa tonen och kacklet blev förmycket för honom efter ett tag ;)

Det var jättekul att träffa Tessan igen efter fem år.

Trodde det skulle kännas lite stelt men icke, det lossnade snabbt.


Innan vi lämande stan hann vi med en gigantus enormus kebabrulle på Milano ihop med Kenth.

Lagom tills Kenth åkt körde hans pojkvän förbi så det blev en liten pratstund med honom också.

Fick även en hastig glimt av en person med ett av dom största leenden jag sett på länge.

Den sortens smil som man kommer på sig själv med att gå runt å flina av en bra stund efter man fått se det. 
Inte för att man är knäpp (tror jag inte) eller ngt annat sätt konstig (tror jag inte heller)..

Bara att människan i fråga ser så äkta glad ut, det smittar ända ner i tårna!!

Det är sällsynt! :)

Ikväll blev det Speedway med dottern och hennes kompis.

Köper sällan eller aldrig programblad men ikväll så gjorde vi det.

Erica öppnar vårt när vi satt oss på läktaren och sen bryter brandalarmet ut.

Vi (läs: HON) har vunnit en Latitud 57 biljett. 

Det viftas, ylas, tjoas,ylas lite till, viftas ännu mer, tjoas ännu värre....en totalmassaker på trumhinnorna med tanke på 

att tonårsylande ihop med speedwayuppvärmning och musik på högvolym är en gräslig kombo.

Seriöst lomhörd nu ;)
Eftersom jag inte har någon sådan där lur som döva gamla damer har i filmer så ska jag testa safttratten i morgon...kanske kan hjälpa till så jag hör ngt genom bruset ;)


Men nu, nu är det sussedags....i morgon ska läkaren besökas 8.20, sen ska Idas barn köras till dagis och Ida till affären.

Shopping och kaffe på stan hinnas med innan jag åker hem och skottar fram mitt hus som ser ut som om någon öppnat dörren och slängt in en bomb.

(Dessa jävla POLLEN....dom gör mig och min dammtrase galna!!)

På Torsdag  blir det sjukhuset i Kalmar med Fisen, plus att vi klämmer in ett 75-års kalas och lite tårta. Fredag

barnvakt till Liv och en Ölandstur för att dumpa Erica innan BP susar upp till Oskarshamn för en lekdate med Alleballe.

Vem var det som sa att sjukpensionärer för en lugn och sävlig tillvaro?????

I helgen är det tydligen tivoli i stan också....jippi för mig som älskar allt som snurrar och lever med ett gäng människor som INTE kan åka karusell utan att spy tarmarna ur sig!!

Någon som känner sig hugad att åka några varv med mig?? :D

Puss och Godnatt <3






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards