Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Stjärtsvett och lökringar....

Av Linda - 20 juni 2013 22:02

Dagen började med en rivstart när klockan ringde 6.15 Det var som en hästspark i nacken för mig som är nattuggla och van att sova till tio.
Lovat är lovat så det var bara att vältra sig ur sängen och se glad ut :)
7.15 landade vi i Bockara hemma hos Ida, efter lite pyssel hit och dit med barn som skulle till dagis så kom vi iväg till Västervik. Nästan ingen trafik upp så det va ju skönt.
Efter lite parkeringspyssel så skuttar Ida upp till centralkassan på sina kryckor, ungefär lika graciös som en älg så lite snabbt bestämdes det att vi skulle knycka en rullstol.
Det gjordes och Denice skulle köra henne....som en ganska oerfaren rullstolsknuffare så lyckas ju Denice köra

in i väggen med Idas tår, på den gipsade foten. Mumma...eller INTE :D

Först blev det röntgen och sen ortopeden och där emellan en fika på sjukhuscaféet. 

Ortopeden blev en trevlig upplevelse för mig...Ida va väl ngt mindre bekväm eftersom dom sågade av henne det gamla gipset för att kunna sätta på ett nytt och bättre OCH  finare.
Underläkaren var som klippt ur en snuskig fantasi...seriöst dregel...tant blev helt bemattad i knävecken.

Gav Ida förslaget att efter nästa återbesök så kan hon bryta andra foten också så kan jag köra henne på två-tre nya

besök till Dr Lovely. Men så mycket kompis va hon inte så det är bara att glömma.
Nå väl, olyckor händer ju så lätt...*host*


Efter sjukhuset hann vi med både Dollarstore, Rusta och Resturang Corner innan vi for hemåt igen.
Sjukt varmt och fuktigt ute då, svetten rann på ryggen...skinnklädsel i all ära men SKÖNT är det då rakt inte när det är varmt ute. 

Ikväll blir det tidigt i säng tror jag, Ida med barn ska hämtas hyfsat tidigt för att fira midsommar med oss.
Handlade 4 sorters sill för att vara på den säkra sidan att hon fick åtminstånde EN sort hon gillade.
Tjaaaa, den enda sorten hon tycker om den missade ju jag...haha.
Fördel: Blir en väldans massa sill till oss andra. ;)

I morgon ska det skuttas runt den lokala midsommarstången några varv. Traditioner är ändå traditioner och dom ska hållas trots att jag känner mig urbota fånig när jag studsar runt som en medicinboll.
Undrar hur många som skulle låta sina barn dansa runt stången om dom visste att seden igentligen bottnar i en 

gammal hednisk rit.

Stången symboliserar en fallos som befruktar jorden, ger nytt liv och hopp om goda skördar. :)

Trevlig Midsommar Alla Söta <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards