Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Så ja, nu knäpper vi oskulden....på bloggen! :)

Av Linda - 20 juni 2013 00:48

Några timmar tills klockan ringer, men vad gör man när man inte är ett dugg trött?
Räknar får??
Njä...det funkar inte så det fick bli att snickra ihop en ny blogg. Får se hur länge denna överlever.

Är ju en allmänt förvirrad kvinna så jag glömmer ju bort att skriva efter ett tag. :)

Denna veckan har varit körig. Känns som att jag mer eller mindre bott i min bil. Iofs ingen större uppoffring eftersom jag faktiskt älskar min gamla skraltiga V70. Tror dock inte hon älskar mig just nu, sista milen ikväll så var hon mer än lovligt tjurig. Fast...hon har fått vila hela vintern och så blir hon väckt lika hårt som ett avrivet plåster.
Kors och tvärs över halva småland sen i Fredags, så är man då en gammal dam har man kanske rätt att sura lite :)


Helgen spenderades i Arena Oskarshamn, där var det inlines turnering och det är riktigt skojigt att kika på.

Hade i min vildaste fantasi för 2 år sedan inte kunnat föreställa mig själv på ett sådant event.

Allt började med Nisse, allt är Nisses fel, hon tjatade sig blå att jag skulle hänga med på hockey. 

Lyckades länge länge att smita undan med den ena ursäkten efter den andra till dom helt enkelt tog slut.
Bet ihop och gick en match för att få tyst på tanten.

Hmm...hon gav sig inte, skulle ha med mig på en till. Okej då...EN till...och sen blev det en till och en till och en massa fler... :)
Ja, jag blev ju fast i "skiten" kan man ju lugnt säga!! Började följa coacher och spelare, bloggare och Aftonbladet Sport osv osv...Jäkla Nisse!!!

Övriga veckan så här långt har varit fullsketen av bilfarande...Oskarshamn, Högsby, Kalmar, Läckeby. Black Pearl har fått gå som ett litet troll :)

Igår började dagen med en angenäm frulle med min lilla pluttis Damir, min privata lilla bilmekaniker :D

Han får ett snett uttryck i ansiktet när man kallar honom för pluttis....tror det går emot manligheten lite...smorde upp honom med en megaköttbullsmacka och en festis medans jag själv höll mig till kaffe och en Nutrilett bar.
Därefter blev det en sväng på stan, sonen hade fått ögonen på Lyle&Scott-skor så ett par sådana köptes innan det var dags att sätta sig i solen och vänta på tatueraren.
Fick massa pengar av mina vänner när jag fyllde..*prosit*...för några veckor sedan. 
Dom pengarna är inte längre mina utan Robbis, men jag fick en himla fin tatuering för dom.
Lillsmulans namn och födelsedatum petades in på ryggen ihop med alla andra snirklar och krokar.
Stort jobb och det tog några timmar. Dottern och jag skulle åka på speedway  i Målilla 18.00  när hon ringer mig 17.35 kör Robbi sista cm på min gaddning så det blev att riva upp pengarna ur plånkan, slänga sig i bilen och busköra hem till Berga. Hämtade dottern, som fixat kaffekorg, för att sen flänga vidare till G&B Arena och se Dackarna piska Västervik :)
Och JA, vi hann i tid ;)


Idag blev det nästan lika "flängigt". Froggy skulle på RTG på Djursjukhuset kl 14. Efter det blev det kaffe hos Jansson och sen en enormus gigantus kebabrulle på Pizzeria Milano med Kenth. 
Eftersom min mage är opererad och bara rymmer mycket lite mat så kommer denna rulle räcka till tre tillfällen. Lunch och middag räddade i morgon mao :D


Nu är det dags att runda av första inlägget för i morgon 7.15 ska InvalidIda hämtas upp, hennes barn köras till dagis och sen sätter vi kurs med Black Pearl emot Västervik. Hon, jag och 3 tonårstjejer :)
Håller tummarna att BP håller för färden, att Ida slipper gipset och att tjejerna inte klöser ögonen ur varann innan Gladhammar!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 augusti 2013 23:33

Ikväll är tant på ett strålande humör!!! Haft en mysig dag i Kalmar och sen for jag till Oskarshamn och hämtade Frk JJ, mötte upp Frk JN och sen blev det säsongens första hockey för oss. Ååååå va kul det va!!  Lite skum känsla dock, vi hade sit...

Av Linda - 13 augusti 2013 22:54

Vaknade tidigt i morse, på ett strååååålande humör, konstaterade att nääähhh...jag sover vidare!!! Fick anstränga mig lite för att komma i rätt mood för att tuppa av igen men efter en stunds seriösa försök så lyckades jag rätt bra. Vaknade...inte...

Av Linda - 11 augusti 2013 17:27

Lat söndag i sovrummet. Bok, kaffe, katt, pyjamas o duntäcket heeeeele dan.... Kände att jag behövde det idag för att gömma mig lite ifrån alla negativa energier som susar runt i luften överallt. Folk är stingsliga, ettriga, har bekymmer i sina...

Av Linda - 9 augusti 2013 16:45


Först fick det lilla livet lite massage med en god rubbing innan den brutalt fistades av en stor ölburk. Kompisen gick samma öde till mötes ett par minuter senare. Nu står dom tillsammans i ugnen och jäser över ölångorna samtidigt som dom ser lit...

Av Linda - 9 augusti 2013 00:51

Träffade Fru EJ idag och fick min solkräm ifrån Alpnäring...ska bli spännande och se hur bra den är :) Kul att träffa henne för det var lääääääääänge sen jag gjorde det sist. Borde bli oftare för vi har alltid trevligt ihop när vi ses :) Efter ...

Ovido - Quiz & Flashcards